Ние използваме бисквитки, за да улесним Вашето сърфиране и да Ви покажем съдържание, което може да Ви заинтересува. Запознайте се подробно   Разбрах


МЕЧТА, превърнала се в реалност



Създаването на Винарско имение Драгомир е продиктувано от мечтата на двама български енолози- Наталия Гаджева и Константин Стоев да променят представите за българското вино – атрактивно, интересно, с постоянно качество през годините, разнообразие във вкусовете на отделните марки.

В основата на сътворяването на вината е опита им като специалисти, подтикван от непрекъснатия интерес към експеримента.

Вината, произвеждани от младия екип на винарната са основно купажни, получени от гроздето на добре селектирани редове на определени лозови масиви, контролирани целогодишно от тях.

Общото количество произвеждано вино за дадена година е около 60000 бутилки.

 

Партидите на отделните марки вина са с лимитирани количества и се бутилират еднократно, като някои от тях са само за ресторанти и ценители. Преди да се предложат на пазара, вината имат задължително бутилково стареене като най-елитните партиди съзряват в бутилка минимум 12 месеца.

Надяваме се и Вие да намерите Вашето вино при нас и да превърнете дегустацията в чаша запомнящо се удоволствие!

На всички, които се интересуват от производствения процес на винификация на гроздето отправямe покана за посещение на винарната, която е ситуирана в самия Пловдив и е на няколко минути път от Стария град.

 

30.08.2010 Наталия Гаджева и Константин Стоев пред www.divino.bg

Винарско имение Драгомир е само на две години, но вината му  се настаниха трайно в сърцата на много ценители. Наталия Гаджева и Константин Стоев, имената, които стоят зад винарната не са единствената двойка енолози, които са съпрузи, но са единственото семейство енолози, което работи заедно. И двамата са познати като изявени индивудуалисти в бранша – освен професионалист с голям опит, Наталия Гаджева близо два мандата оглавяваше Съюза на енолозите в България. Звездата на Константин Стоев изгря ярко преди три години като водещ в екипа енолози на Катаржина, които още с първата реколта направиха бум и спечелиха купища от медали и признания за отлично свършена работа не само у нас, но и в чужбина. След това мнозина се изненадаха от решението му, вместо да бере плодовете на славата, да започне всичко отначало, стартирайки със съпругата си нов проект за винарското имение Драгомир.
Историята ми напомня романтичен филм, в който главните герои „каквото и да правят, където и да са и през каквото и да минават, накрая феромоните на любовта се оказват по-силни от всичко и .привлечени от тях са отново заедно и щастливи!” От разказа им става ясно, че доза романтика не е излишна, но формулата за успешната им съвместна дейност е ясна концепция и пълно отдаване на работата.

Konstantin Stoev

Константин: Решението да стартираме „Драгомир” беше продиктувано от предизвикателството да направим нещо лично наше, което да зависи само от нас. Независимо от отличните резултати и наградите, постигнати с екипа на Катаржина, бях натрупал доста умора. Освен това имах нужда от повече близост със семейството ми. Всичко стана някак естествено. Тук в Драгомир по-лесно обхващам нещата. Работим с по-малки обеми. Наслаждавам се на свободата да избирам правилните решения, както и на удоволствието, когато крайният резултат е успешен. Разбира се поемам и риска, от това да не успея.

Natalia Gadjeva
 
Наталия: Обсъждането за семейна винарна беше започнало още преди няколко години. Имаше известно отлагане заради раждането на сина ни, но проектът за имението междувременно се създаваше. С него искахме да осъществим идеята категорично да се подпишем под виното, което правим. Като се започне с подбор на суровина и на технологични практики и се стигне до избор на дизайна на етикета и бутилката, позиционирането на продукта, неговия пиар и неговото представяне. С една дума  всичко от началото на създаването на едно вино до самия край на неговата реализация. В същото време да работим заедно е голямо предизвикателство, защото сме изключително различни характери. Аз съм по-нетърпеливата, по-нервната, по-темпераментната, по-детайлната. Константин е по-уравновесен, гледа нещата в дълбочина, в перспектива. Давам си сметка, че тези различия в характерите ни се явяват своеобразен двигател, защото ако и двамата бяхме безкрайно нетърпеливи или безкрайно спокойни, нещата в работата щяха да се разминат. Хубавото е, че и аз и Константин  умеем да правим компромиси, когато виждаме, че мнението на другия е по-удачно за конкретен казус и е в интерес на общата ни работа. Имаме си пълно доверие, защото знаем, че по едно нещо много си приличаме – търсим перфектност във всичко, с което се захванем. 

Константин: Това си личи най-много по време на кампания. Когато дойде гроздобер, машината се завърта и няма връщане назад. Масивите се следят през цялото време, но когато настъпи последния етап, става дума за определяне на много точен час за обиране на гроздето и всички последващи манипулации. Следваме  предварително създаден строг разчет на действията. Няма стихийност.  Отношенията ни минават в съвършено друго ниво – каквито и различия да сме имали по даден въпрос, остават на заден план и действаме като една личност. Зад гърба си имаме 16-17 гроздобера и сме наясно какво може да постигне всеки един от нас като енолог. Нямаме почти никакви  различия във вижданията ни за технологичните практики, свързани с винификацията и отглеждането на вината. Това, което ни свързва обаче е еднаквата чувствителност в изразяване на концепцията ни за стил. Става дума за усетливост на емоционално ниво, която се случва само между много близки хора. Когато знаеш каква визия искаш да постигнеш, технологичната работа не е толкова определяща, колкото концепцията.

Наталия: Това е само едната страна на нещата. Другата по-съществена и важна част от проекта е с всичко, което правим и се случва във винарната да изразим нашето лично отношение към виното. С това смятаме,че сме заразили и останалите членове на нашия екип – Галин, който също е енолог и следи изцяло технологичния процес, както и по-младите ни колеги, работещи отскоро с нас.
Голямата ни амбиция е да създадем продукт, който да се превърне в реликва. Имаме и свободата и оръжията, с които да запазим индентичността си, без да правим компромиси и вината да представляват не само името на винарната, но и собственото ни име на енолози. Затова обръщаме внимание на всеки отделен детайл. Човек възприема света първоначално с очите си. Едно подредено, красиво място е предпоставка за приятно прекарване, искаме даже самото докосване до една от нашите бутилки вино да носи удоволствие. Но най-важното е да накараме всеки прекрачил прага на винарната да почувства, че е наш ценен гост, няма значение дали само ще опита чаша вино.

Константин: Пазарът е пренаситен и е трудно да се наложат нови продукти, но виждаме, че хората, които обичат да експериментират с нови неща и към които естествено се стремим, опитвайки вината ни, се връщат отново към тях. Това е чудесно и напълно отговаря на предварителните ни очаквания. Стараем се около нашата винарна да привлечем кръг от хора, които са емоционално свързани с вината ни и ни се доверяват. Ние от своя страна гарантираме, че с всяка нова реколта ще имат все по-добър продукт, на който да се наслаждават.

Наталия: Следващата стъпка, която ни предстои е във винарната да правим обучение по винена култура. Вече сме организирали няколко винени турове със семинари в Португалия, Италия и Хърватия, в които участват наши клиенти и приятели. От тези пътувания най-много са ме впечатлявали винарните, където има пиетет на домакините към виното, което се дегустира, независимо в какъв клас е. Превръщането на правенето на вино в начин на живот е нещо, което заразява, предава се на отсрещаната страна и оставя траен спомен. Получава се обмен на енергии. Няма как да не запомниш вино, облъчено със специална грижа и любов. Индивидуалността и отношението на личностите, които стоят зад продукта е изключително важна.
Sasicaia или Tignanelo  например са вина около 200 000 бутилки, но всеки е чувал за тях и това е нещо, което се постига не само с масирана реклама.

Константин: Освен това пътувайки си сверяваме мерника и сравняваме българското вино с това навън. Прави впечатление, че от гледна точка на техника сме конкурентноспособни. Когато става дума за качество обаче, нещата не стоят точно така. Това е причината българският консуматор да посяга много често към вносните вина. При тях  разочарованията са по-малко – независимо в кой сегмент са позиционирани продуктите, качеството е относително постоянно. И обратното – случва се и то често българските вина да не отговарят на очакванията, поради влошаване на качеството. Недопустимо е да пиеш едно и също вино в рамките на да речем две-три седмици от една и съща марка и то да е различно. Това отблъсва потребителя. Качеството трябва да е неизменно постоянна константа. Само това ражда доверие. Например ние бутилираме еднократно цялото количество от даден бранд и пускаме вината ни на пазара, след като са минали минимум шест месеца от бутилирането, а за най- високия ни клас вино Питос – отлежаването в бутилка  е дванадесет месеца.

Наталия: Стилът ни най-вече изразява концепцията, че купажирането на отделните сортове дава много по-комплексни вина, с които можем да  отстояваме определена визия от органолептични качества - в годините да се повтаря аромат, вкус. Още със стартирането на проекта Драгомир започнахме да мислим и за брандовете, защото искаме името на виното да го изразява максимално, да е нещо, което се запомня и му дава завършен образ. Иначе казано желанието ни е визията и името върху етикета и стилът, който се съдържа в течността в бутилката да са органично вплетени, така че след време само като чуеш името, то да извика веднага картина за стила на даденото вино. Например младото ни вино се казва Амритта, нектар за безсмъртие. В една такава амброзия има много малко технологични намеси и толкова много от природата, че на практика пиеш самата природа и тя ти дава безсмъртие. Или Питос. Питос е съд, в който траките са правили вино и препраща към района, в който се намира винарната - Тракия. Този бранд е резерва, предназначен само за ресторанти  и ценители. Другото ни водещо вино  Каризма означава „изключителна дарба, талант, висш дар от Бог”. Етикетът символизира началото със спиралата на Фибоначи, която е в основата на композицията или създаването на нещо, тръгвайки от нула, разраствайки и разширявайки го във времето с натрупване на опитност. Изключително ценим процеса на въплащаване на таланта в сътворяване на красиви неща, независимо в коя област – картина, литература, музика, мебел или всички малки подробности свързани с бита. Като винари можем да изразим дарбата и таланта си чрез правене на вино и това е посланието на Каризма. All in one, „всичко в едно” пък е отговор на първото ни вино Сарва, което на индуски означава „всичко във всичко” - в чаша вино да намериш всичко, което ти е нужно, за да се отпуснеш след приключване на един напрегнат ден - удоволствие, сладка приказка с приятели, прекрасен завършек на вечерта.
Работим заедно с дизайнерите  Йордан Желев и Красимир Трифонов. Задаваме им много ясна задача какво да изразява етикета и след това постепенно стигаме до пресечната точка, в която всички сме доволни. Визията на All in one е поместена в топ сто на изображенията в един от най-посещаваните сайтове за дизайн, а Питос  спечели първа награда на конкурс в Москва. В момента разработваме и предстои да излязат и нови визии на последните реколти на The Project розе, Сарва и Каризма шардоне.

В йогическата философия амрита е течност, която може да тече от хипофизата в гърлото по време на дълбоки състояния на медитация. Според някои йогически текстове една капка от нея е достатъчна, за да се победи смъртта и да се постигне безсмъртие.
Леонардо Фебоначи - италиански математик от 13 век, който по време на пътуване в страните от тогавашния Изток научава за редица от числа, всяко от които се получава като сума от предходните две, започвайки с 1 - 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34 и т.н. и които образуват спирала с нарастваща прогресия. През 1202 г. Фебоначи публикува в своите трудове наученото, а по-късно редицата от числа е наречена на неговото име, заради приноса му за популяризирането й. Колкото по-големи са числата от редицата, толкова отношението на двете последни числа се приближава до „златното сечение”.

 

Проявявате ли интерес към следните галерии
Каталог винарско имение Драгомир
Посещение на винарско имение Драгомир
Винарско имение Драгомир във Facebook
Винарско имение ДРАГОМИР - Страхотни вина от dragomir.bg. © Всички права запазени 2006 - 2018